Kā iespējams automatizēt biznesa procesus?


Ja Tev ir uzņēmums, Tev nekad nepietiks ar vienu programmu, lai nodrošinātu uzņēmumam nepieciešamos procesus. Vienmēr būs vesels klāsts ar programmām. Piemēram, interneta veikalam, kas nodrošina iespēju cilvēkiem no Tevis nopirkt ir grāmatvedības sistēma, kas parūpējas par rēķiniem un ļauj Tev pārskatīt naudas plūsmas. Tālāk ir uzdevumu vadības sistēma, kas ļauj Tev dalīt darbus starp darbiniekiem. Un, teiksim, e-pasta izsūtīšanas rīks – mārketinga rīks – kas ļauj sazināties ar klientiem un veidot kaut kādas kampaņas.
Tātad, lai Tu varētu maksimāli efektīvi strādāt, Tev vajag izveidot komunikāciju starp šīm programmām, lai Taviem darbiniekiem nebūtu manuāli jāsavada katrā programmā lietas pa jaunam, lai neatkārtojas dati un lai būtu mazākas iespējas kļūdīties. Jo vairāk ir klientu, jo vairāk pasūtījumu, jo vairāk ir nepieciešamie procesi, jo svarīgāka paliek šī iekšējā komunikācija.
Es parādīšu piemēru. Vienam mūsu klientam Alkaline.lv ir šāds interneta veikals. Tas ir bāzēts WordPress vidē. Viņiem ir plašs klāsts ar kategorijām: uzkopšanas līdzekļi, biroja preces, aizsardzības līdzekļi, pārtikas preces u.c. Un tā pat viņiem ir daudz klientu. Un viņiem ir datu bāze, kurā arī atkārtojas šī informācija. Tātad viņi strādāja tā, ka viņi savada lietas šajā datu bāzē, tālāk viņi savada arī šajā WordPress sistēmā, un viņiem visu laiku jābūt šai sinhronitātei. Tiklīdz kā ir atšķirība, tā lietas iet ārpus kārtības, un var notikt kādas kļūdas. Tāpat arī, ja viņi taisa kaut kādas īpašās akcijas, īpašos piedāvājumus, tiklīdz tās izmaiņas notiek vienā sistēmā, tam ir jāatspoguļojas otrā.
Tāpēc arī viņi vērsās pie mums ar šo vajadzību izveidot tiltu starp divām sistēmām. Tad mēs papētījām, kā tieši tas strādā. Teiksim Mans Jumis izmanto Microsoft SQL datu bāžu sistēmu un tam var pieslēgties attālināti. Mēs izveidojām rīku, izmantojot PHP valodu, kas pieslēgts pie šīs datu bāzes. Tas spēj piekļūt klāt tabulām, ielādēt informāciju un spēj veikt izmaiņas lokālajā interneta veikala sistēmā. Un arī piedāvā īpašu funkcionalitāti, piemēram, lietotājam, kas ir ielogojies iekšā īpašos veidos. Tātad, lai to visu nodrošinātu, mēs šo rīku izstrādājām, mēs pārbaudījām, mēs to visu palaidām. Un tālāk, protams, ka klients ir priecīgs – viņš redz, ka tagad šī integritāte ir notikusi, un viņam krietni ir atvieglojies darbs. Un būtībā tā ir jauna funkcionalitāte, kas iepriekš nav bijusi.
Tādā veidā lielāko daļu programmu var savienot kopā. Un, lai saprastu, kā tas ir izdarāms, parasti tas notiek vienā no diviem veidiem. Pirmais veids ir caur šo atvērto datu bāzi, kā mēs runājām, ka ir iespēja piekļūt datiem pa tiešo, un tādā veidā programmā var šīs izmaiņas veikt un arī nolasīt informāciju.
Cita metode ir, izmantojot API. Tā ir Application Programming Interface – metode, ar kuras palīdzību lielākā daļa programmu ļauj veikt automatizētas darbības – vai nu savienot divas programmas savā starpā, vai arī paplašināt funkcionalitāti, kas šajā programmā vēl nav bijusi. Un patiesībā tā ir lieta, kurā mēs specializējamies, jo mēs esam programmētāju birojs, kas daudziem uzņēmējiem ir uztaisījis darba atvieglošanas risinājumus. Tātad to, ko cilvēki līdz šim darīja manuāli, tagad to veic automatizētas sistēmas. Ja dati atkārtojas, tad arī notikumi notiek automātiski. Jo nereti ir tā, ka, ja vienā sistēmā notiek kāda darbība, tad nepieciešams, lai citā sistēmā notiek darbība, balstoties uz datiem, kas bija pirmajā sistēmā. Piemēram, ja internetveikalā kāds kaut ko nopērk, tad vajag izveidoties uzdevumam uzdevumu vadības sistēmā kādam darbiniekam, kuram uz to vajag kaut kādā veidā reaģēt. Tālāk grāmatvedības sistēmā ir jāparādās kaut kādām arī izmaiņām, teiksim, rēķinam. Tam rēķinam ir jānosūtās. Tāpat arī, teiksim, var uzstādīties kaut kāds noteikums, ka pēc dažām dienām caur mārketinga platformu cilvēkam jāaizsūtās informācijai. Ja viņš uz to nospiež, viņam atkal kaut kas notiek internetveikalā. Būtībā tādā veidā rodas šie procesi, šie Pipe Chart kā tos dažreiz sauc, kur atkarībā no tā, kādā veidā cilvēks strādā, un ko viņš mājas lapā dara, mainās tās rīcības, kas ar viņu notiks. Un tā var ļoti efektīvi palielināt šo plūsmu.
Tātad, kāpēc es to visu stāstu? Jo es gribu, lai, ja Jums ir savs uzņēmums, ja Jums ir savi procesi, savas programmatūras, lai Jūs izvērtējat, kas ir tas, kas Jums uzlabotu darbu. Kas ir tas, ko šīs programmas spētu darīt Jūsu vietā? Kas būtu tas efektīvākais, kas Jums atvieglotu darbu un samazinātu iespēju kaut kur kļūdīties. Vai arī, ja Jums ir katru reizi katram lietotājam vai klientam individuāli kaut kas jādara. Tad, ja to varētu automatizēti izdarīt, kas būtu tas efektīvākais, kas būtu nepieciešams, lai palielinātu vai nu lietotāja patīkamo pieredzi šajā visā, vai nu sasniegtu cilvēkus, kuri ir iesākuši ar Jums kaut kādu komunikāciju, bet nav to noveduši līdz galam. Vai arī kā vienkārši automatizēt visus šos pasūtījumus tā kā kopumu, kas Jums lielā ātrumā nāk iekšā Jūsu sistēmā.
Kad šie rīki un procesi ir identificēti, nākamais loģiskais solis ir atrast cilvēku, kurš tos tehniski īstenos. Ja Jums komandā jau ir cilvēks ar šādām tehniskām zināšanām, tas ir pats labākais variants, jo viņš jau zinās, kādā veidā Jūsu procesi strādā. Viņš varēs tos īstenot, turklāt pēc nepieciešamības varēs tos arī mainīt, jo, laika gaitā attīstoties, vienmēr nepieciešamas izmaiņas šajās komunikācijās un programmās. Ja šādu cilvēku nav, tad, protams, jāpiesaista tāds ir no malas. Bet būtiskākais ir tas, ka, ja Jūs vēlaties paplašināties kā uzņēmums, pats svarīgākais ir automatizācija. Tādā veidā Jūs atbrīvojat rokas saviem darbiniekiem. Tādā veidā Jūs varat apstrādāt lielākas plūsmas, lielākus datus un lielākus pasūtījumu skaitus. Turklāt tādā veidā Jūs arī nodrošināt saviem klientiem labāku pieredzi un būtībā palielināt uzņēmuma efektivitāti.
Tas arī viss. Ja Tev patika video, spied Patīk un seko šim kanālam. Uzraksti komentārā, ko Tu pats domā par automatizācijām un programmu savienošanām.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This field is required.

This field is required.