Uztaisām kopā mārketinga analīzi kādam populāram interneta veikalam. Paņemsim par piemēru 220.lv. Paskatīsimies, kur viņi dabū klientus, kāds ir viņu apgrozījums un finanses kopumā, un kādus tehniskos risinājumus viņi izmanto.
Kam tieši pieder šis interneta veikals 220.lv? Kā izrādās tas pieder latviešu uzņēmumam “Pigu Latvia” SIA. Un šis latviešu uzņēmums 100% pieder lietuviešu uzņēmumam ar nosaukumu “UAB Pigu”. Tālāk – kāds ir šī interneta veikala apgrozījums? 2019. gadā tie bija 25 miljoni. 2020. gadā tie bija 34 miljoni. Un 2021. gadā tie bija 40 miljoni. Tātad apgrozījums ir labs, to mēs redzam un mēs redzam arī to, ka tas ir augošs.
Cik vispār cilvēku šo mājaslapu apmeklē? Vidēji mēnesī šo interneta portālu apmeklē 2 miljoni apmeklētāju. Un 34% no tiem ir Bounce, jeb tie, kas uzreiz pamet šo mājas lapu tiklīdz kā ienākuši iekšā.
Kā cilvēki vispār atrod šādu interneta veikalu? Pirmkārt viņi izmanto Faceook reklāmas. Šeit es esmu atradis reklāmas, kuras viņi lietojuši ir 2022. gada novembrī. Un te ir visdažādākās lietas: smaržojošie vīraki, drēbes, mikroviļņu krāsnis, radio vadāmās mašīnas, ķīmijas, bezvadu vadāmais relejs utt. Nu būtībā te ir visdažādākās lietas. Un attiecīgi katru lietu viņi notēmē un rāda konkrētai vai nu auditorijai vai cilvēku grupai, kuri to produktu jau iepriekš ir apskatījuši, bet vēl nav nopirkuši.
Tālāk, ko mēs redzam no Google puses? Mēs redzam, ka 741 tūkstotis cilvēku pagājušā mēneša laikā ir ienākuši no Google meklētāja. Tātad nevis caur reklāmām, bet tieši caur pašu meklētāju. Kas nozīmē, ka tas viņiem ir bezmaksas trafiks – bezmaksas cilvēku plūsma. Un te mēs redzam, ka autoritātes vērtējums viņiem ir 62, kas ir ļoti augsts patiesībā. Izpētot šo sistēmu, var redzēt, ka viņi ārkārtīgi daudz laika un naudas ir ieguldījuši tajā, lai parādītos augstu Google meklētājā. Un nevis kopumā kā tāds veikals, bet gan viņi tēmē uz atsevišķām nišām, uz atsevišķiem produktiem un uz atsevišķiem atslēgvārdiem. Paskatīsimies, kā tas strādā. Mēs redzam, ka viņiem ir 2,7 tūkstoši domēni (kas patiesībā ir ļoti liels skaits), kas norāda uz šo lapu. Un šajos 2,7 tūkstošos ir 2,6 miljoni backlink (linki lapā, kas aizved uz 220.lv internetveikala sadaļām). Tālāk mēs redzam informāciju, ka viņi ir izmantojuši arī maksas reklāmas, bet salīdzinoši maz. Tātad 1,5 tūkstoši ir ienākuši no maksas reklāmām. Par maksas reklāmām mēs arī varam redzēt pamatinformāciju, kādus atslēgas vārdus viņi ir izmantojuši, un uz kādiem viņi ir atraduši cilvēkus: inhalators bērniem, BMX, plašu atskaņotājs, līmplēves, boileri utt. Tāpat mēs varam paskatīties arī reklāmas paraugus, kādus viņi ir lietojuši. Un te mēs redzam par televizoriem: “Izvēlies 220 un saņem izdevīgas cenas un ātru piegādi”. Būtībā viņi izmanto tādus diezgan vispārīgus tekstus, ieliekot virsrakstā iekšā kaut ko, ko cilvēks meklē. Piemēram paskatāmies šos atslēgas vārdus, ko viņi meklē. Ja cilvēks meklē televizoru uz nomaksu, viņi parāda virsrakstā “televizori Samsung” un kaut kas, un tālāk ieliek šo vispārīgo tekstu, lai cilvēks vienkārši var redzēt vairāk informācijas. Bet nu, saskaņā ar šo informāciju, maksas Google reklāmas viņi izmanto salīdzinoši maz.
Paskatīsimies tālāk, kas notiek tieši ar pašu SEO, jo te ir interesantākā lieta. Šeit mēs redzam sarakstu ar atslēgas vārdiem, kurus meklējot, cilvēki nonāk interneta veikalā 220.lv. Un mēs redzam pašās pirmajās vietās ir atslēgas vārdi, kuros iekšā ir “220”. Un dabīgi, ka tie it kā skaitās tehniskā SEO, jo cilvēks to ieraksta meklētājā un nonāk tajā veikalā. Bet mēs neskaitām to kā tādu SEO plūsmu, jo nav tā, ka cilvēks meklē “dīvānu” vai “datoru” un tad viņam parādās šis veikals kā kandidāts. Cilvēks meklē konkrēti šo veikalu, bet ieraksta adresi nevis pārlūkā, bet gan Google meklētājā. Un tad viņi nospiež uz 1.rezultāta, un tādā veidā nonāk šajā veikalā. Mēs redzam, ka šādi ir 15% no visas plūsmas. Bet kas ir tālāk? Tālāk mums ir “220”, kas ir 5% no plūsmas, un tālāk mums ir “seks” , kas ir interesanti – cilvēks ieraksta 4 burtus meklētājā un 1.vietā viņam parādās šis 220.lv. Un “220” viņam parādās kā rezultāts, kurš aizved tieši uz vienu konkrētu mājas lapu. Un tā mājas lapa ir tā kā tāds meklēšanas rezultāts – it kā kāds ierakstītu “seks” 220.lv ieksējā meklētājā. Un tādā veidā viņš it kā parāda saistību ar šo atslēgas vārdu. Bet mēs redzam, ka te ir tikai mašīnas un kaut kādas tējkannas, tāpēc diez vai tas būs tas, kas cilvēku interesē. Tālāk mēs redzam, ka cilvēki meklē atslēgas vārdu “mēbeles”. To meklē apmēram 6000 cilvēku mēnesī. Un 1.vietā parādās šis konkrētais 220 interneta veikals. Ar ko viņi ir malači, ka tikuši ar tādu atslēgas vārdu tik augstā pozīcijā. Lai pārbaudītu ievadīju vārdu “mēbeles”. Mēs redzam, ka priekšā ir reklāmas, bet neviena no tām, protams, nav 220, jo viņi par reklāmām šādā veidā nemaksā. Bet uzreiz tālāk mēs redzam ka 1.pozīcijā ir šis “220.lv”. “Mēbeles internetā” es varu uzspiest virsū, un mēs redzam tieši šo mēbeļu sadaļu. Tātad viņi norāda nevis interneta 220 pašu sākumu, bet viņi norāda tieši uz šo mēbeļu kategoriju, kas ir daudz loģiskāk un pareizāk.
Tālāk paanalizēsim dziļāk šo konkrēto linku: 220.lv/lv/mebeles_un_interjers. Kā cilvēki uz šo nonāk? Ar kādiem atslēgas vārdiem? Un te mēs redzam: “mēbeles un interneta veikali”– ja to meklē, viņi parādās 1. vietā, ja meklē vienkārši “Mēbeles” – 1.vietā. ”Lētas mēbeles” viņi parādās 4.vietā, “Mēbeles lv” viņi parādās 4.vietā. “Mēbeļu veikals” – 8.vietā. Teiksim “mēbeles Rīga”, tur viņi jau parādās 13.vietā, kas nozīmē, ka viņi jau parādās 2. lapā. Savukārt ”mēbeles tev” viņi parādās 66. vietā. Bet izskatās, ka šo viņiem nebija īpaši svarīgi tēmēt, tāpēc, ka to meklē tikai 90 cilvēki. Un, kur viņi ir jau augstākās pozīcijās, tur jau mēs redzam, ka to meklē daudzi simti cilvēku mēnesī.
Tālāk paanalizēsim, kāpēc šis links tik labi pozicionējas uz šiem atslēgas vārdiem. Un mēs redzam, ka viņi ir kārtīgi strādājuši pie individuālā SEO. Mēs redzam, ka 36 domēni norāda tieši uz šo konkrēto linku. Nevis “220.lv”, bet tieši uz šo linku “mēbeles un interjers”. Un tajos 36 domēnos kopā ir 3000 linki, kas uz šo konkrēto lapu norāda. Tālāk apskatīsim pašus linkus – kurās mājas lapās viņi atrodas un kādā kontekstā. Te mēs redzam e-padomi.lv mājas lapā. Te ir arī santa.lv, la.lv, pilseta24.lv, skaties.lv, tv3.lv, jauns.lv, hansapost.lv, zl.lv un citi. Paskatīsimies pirmo: kā izvēlēties ēdamgaldu? no epadomi.lv. Te ir raksts. Tātad: Kā izvēlēties ēdamgaldu? 5 zelta likumi kā izvēlēties garumu, te ir kaut kādi nosacījumi. Un te ir interesantākais: Iegādājoties mēbeles internetā – šīs “mēbeles internetā” ir kā links. Un, kad mēs uz šī linka uzspiežam virsū, mēs redzam tieši šo konkrēto interneta veikala mēbeļu sadaļu, ko cilvēki meklē. Tātad te viņi izdarīja gudru lietu. Viņi izmantoja vārdus mēbeles internetā kā tekstu šim linkam, kas nozīmē, ka viņi Google ir īpaši pateikuši, ka viņi tēmē uz šādu atslēgas vārdu. Un tādā veidā uz šādu atslēgas vārdu parādīsies augstāk Google meklētāja rezultātu logā. Un šis ir standarts – prototips – kā izskatās šie apmaksātie raksti. Viņi ir samaksājuši Epadomiem, lai viņi uztaisa šādu rakstu. Patiesībā visdrīzāk viņu pašu redaktori uzrakstīja šo rakstu, un Epadomi viņu tikai nopublicēja. Un tādā veidā viņi dabūja kvalitatīvu linku uz viņu pašu mājas lapu.
Skatāmies nākamo. Te raksts ir Santa.lv. Jūs redzat, ka arī virsrakstā visu laiku izceļas šīs “mēbeles internetā”. Tas ir tas, ko viņi izmanto kā atslēgas vārdu, uz kuru viņi tieši tēmē. Tas arī atkārtojas šeit tekstā viss kaut kur mēs redzam arī šeit. Jūs redzat: “mēbeles internetā”. Viņi atkal uztaisījuši to kā linku – konkrētā frāze “mēbeles internetā” ir linka teksts. Un tas atkal aizved uz šo vienu konkrēto sadaļu. Tādā veidā, saliekot portālos šos viņu pašu izveidotos rakstus, viņi patiesībā saliek linkus uz savas mājaslapas konkrētām sadaļām. Turklāt Jūs redzat, ka šie viņu speciālista sagatavotie raksti ir atšķirīgi – te ir ieguldīts milzīgs darbs.
Tālāk paskatīsimies dziļāk. Te ir dīvāni, siltumnīcas, virtuves iekārtas, Xnet, gultas, aizkari, viss kaut kas tāds. Būtībā katrā nozarē, kas viņiem ir svarīga, kur viņiem ir, ko piedāvāt, viņu SEO speciālisti sagatavo rakstus un rūpējas par to, lai tie atrodas labās vietās. Un tādā veidā viņi parādās labās pozīcijās Google meklētājā. Teiksim mēs redzam “gultas”. Ja cilvēks vienkārši meklē vārdu “gultas”, viņi parādās 1. vietā. “Bērnu gultas” – viņi parādās 1.vietā. “Aizkari” – viņi parādās 1. vietā. “Zāles pļāvēji” – viņi parādās 1.vietā. “Laulības gredzeni”, “stūra dīvāni” – visur šiem atslēgas vārdiem viņi parādās 1. vietā. “Dušas kabīnes”, “peldkostīmi”, “akumulatori”, “paklāji”, “tvaika nosūcēji” utt. Viņu SEO līmenis vienkārši ir kosmosā. Viņi ir tik labi pastrādājuši, lai to visu realizētu. Un, protams, lai tos visus rakstus saveidotu, tas paņem ļoti daudz naudu un ļoti daudz laiku. Skaidrs, ka viņiem ir kāds departaments, kas veido SEO rakstus un šīs backlink ģenerācijas.
Paskatīsimies vēl kādu piemēru – “bezvadu austiņas”. Šo meklējot, atkal viņi parādās 1.vietā. Kā viņi to dabūja gatavu? Pirmkārt mēs redzam, ka, ja viņi meklē šīs lietas un nospiež uz linka, viņi nonāk tieši šajā austiņu kategorijā, kur viņi var izvēlēties plašu austiņu klāstu. Tālāk mēs redzam, ka ir 23 domēni, kas norāda uz šo austiņu sadaļu, ko es tikko Jums parādīju. Un šajos 23 domēnos ir 837 linki. Mēs redzam ka tie izskatās pēc standarta maksas rakstiem. Te ir “labākie svētku pārsteigumi aizrautīgiem mūzikas cienītājiem”. Rekur ir “lietas, kas būtu jāzina, pirms iegādājies…”. Tālāk radio.lv, epadomi.lv, diena.lv, skaties.lv paskatīsimies šo piemēru “dažādas dāvanu idejas vīrietim nozīmīgos svētkos”. Un te mēs redzam skaties.lv raksts. Tas pat ir palikts īpaši zem reklāmrakstiem apakšā: “dažādas dāvanu idejas”. Un te mēs skatāmies, ka tiek reklamēti 220.lv caur linku. Un arī, protams, “bezvadu austiņas”. Tāpēc arī “bezvadu austiņas” tiek tik augstās pozīcijās Google meklētājā.
Paskatīsimies vēl, kādas tehnoloģijas viņi izmanto: Facebook Pixel, kas ir dabīgi, ja Tu gribi izmantot Facebook reklāmas; viņi izmanto Google Analytics, Hotjar (programma, kas pieraksta peles kustības, lai apkopotu informāciju, kurā mājaslapas daļā apmeklētājs visvairāk pievērš uzmanību), SEMrush un dažādus citus rīkus, lai analizētu datus un piedāvātu labākos veidus, kā cilvēkiem reklamēt tieši viņiem atlasītos produktus.