Kāpēc Tev vajadzētu izmantot YouTube reklāmas? Pastāstīšu trīs labus iemeslus.
Agrāk bija tikai divas lielas platformas, kurās bija jēga reklamēties. Tas bija Facebook un Google. Facebook ir lielisks ar to, ka Tu, izmantojot mazu naudas summu, vari sasniegt lielu auditoriju. Tu iztērē tikai 10 eiro, un vari sasniegt 1000 cilvēku. Šie 1000 cilvēki ieraudzīs Tavu reklāmas rullīti. Un tas ir fantastiski! Problēma ir – kā sasniegt pareizos 1000 cilvēkus. Jo Facebook ir pieejami dažādi rīki: vari uzzināt cilvēkus pēc vecuma, dzimuma, interesēm, lokācijas, bet ar tām parasti nepietiek uzņēmumam, lai uzrunātu tieši potenciālos klientus. Potenciālo klientu loks tādā veidā tiek sašaurināts, bet lielākā daļa sasniegtās auditorijas joprojām ir cilvēki, kuriem neinteresē tas, ko Tu piedāvā. Ja Tu izmanto remārketingu Facebook, tā jau ir cita runa. Bet arī tur Tev ir jābūt iepriekš sagatavotai auditorijai. Ja Tu uzrunā jaunu auditoriju, ar kuru iepriekš Tu neesi vēl strādājis, Tavas iespējas notēmēt uz pareizajiem cilvēkiem ir salīdzinoši mazas.
Otrā pusē ir Google. Tā fantastiskā veidā var atlasīt Tavus potenciālos klientus pēc atslēgas vārdiem un pēc citiem parametriem. Tu vari atrast tos cilvēkus, kuriem tieši šobrīd interesē tas, ko Tu piedāvā. Tieši šobrīd viņi meklē Google meklētājā kaut ko, tāpēc šobrīd viņi ir atvērti šādai informācijai. Problēma tikai ir tāda, ka par to, ka cilvēks noklikšķina uz Tavu reklāmu un aiziet uz Tavu lapu, par šo klikšķi Tev ir dārgi jāmaksā. Tas ir dārgs trafiks.
Tāpēc vienā pusē mēs redzam dārgu, bet kvalitatīvu trafiku. Otrā pusē mēs redzam lētu, bet ļoti plašu trafiku, kur daudzus no sasniegtajiem cilvēkiem nemaz neinteresē Tavs piedāvājums. Un tad mums ir kaut kas pa vidu. Tas ir YouTube. Tas man ļoti patīk.
Te būs trīs iemesli, kāpēc YouTube vajag lietot:
- YouTube trafiks ir daudz lētāks nekā Google trafiks. Tu vari samaksāt dažus eiro, lai atkal sasniegtu milzīgu cilvēku skaitu. Tas ir superīgi. Un Tu šiem cilvēkiem parādīsi video rullīti, pat, ja viņi neuzspiedīs virsū. Viņi tāpat būs informēti un redzēs, kas ir tas, ko Tu piedāvā.
- Tu vari daudz precīzāk notēmēt, kurai auditorijai to gribi parādīt, ja salīdzina ar Facebook. Tātad šeit var norādīt, kādi ir Tavi konkurentu YouTube kanāli, un Tu vari parādīties tieši Tavu konkurentu video gabaliņos. Un tad sasniegtie cilvēki būs tie, kurus interesē šāda veida video materiāli. Tie ir tie, kuri ir izvēlējušies redzēt šāda veida video. Tas nozīmē, ka tas nerādīsies nepareizajiem cilvēkiem, un Tu maksāsi naudu par precīzāku auditoriju. Līdz ar to Tava auditorija vairāk konvertēsies par klientiem, un kopējais rezultāts būs labāks.
- Tu sasniegsi vairāk cilvēku, nekā Tu varētu sasniegt no paša Facebook. Kāpēc? Tāpēc, ka Tu vari parādīties dažādās mājaslapās. YouTube video ir embedoti visdažādākajās mājaslapās. Cilvēki sūta viens otram YouTube linkus. Un arī viņi meklē kaut ko Google, kur viena no pirmajām lietām, kas tiek parādīta, ir video links uz YouTube video, kurā atrasta informācija, kuru viņš meklē. Turklāt YouTube video rādās arī uz gudrajiem televizoriem un visdažādākajās iekārtās. Līdz ar to Tu sasniegsi plašāku auditoriju, kas nav Facebook un kas ir citādākā veidā nekā Google. Ja cilvēks ieraksta meklēšanas vārdu Google meklētājā, tad viņš ierauga tikai mazu, mazu banerīti. Ja viņš neuzspiež uz tā, tad Tev par to tāpat ir daudz jāmaksā. YouTube Tavu reklāmu ierauga milzīgs skaits cilvēku. Viņi kļūst informēti par to, ko Tu dari, un tas maksā salīdzinoši lēti. Tāpēc es noteikti iesaku izmantot YouTube reklāmas.
Tātad katrai no šīm platformām ir savas stiprās un vājās puses. Bet ļoti daudzi nenovērtē patieso YouTube reklāmas spēku. Un Latvijā tas ir īpaši maz lietots. Tāpēc izpēti šo platformu un izmanto reklāmas kanālu Tavam biznesam piemērotā veidā.